2004
Volume 24, Issue 2
  • ISSN: 0779-7397
  • E-ISSN:

Abstract

In 1856 won Charles Lecocq met Le docteur miracle een compositiewedstrijd voor een nieuwe theatervorm: de opérette. Lecocq en zijn werk zijn grotendeels vergeten, en de operette maakt geen deel meer uit van het professionele cultuuraanbod. Stijn Saveniers wil de pejoratieve perceptie van het genre keren en dook de bibliotheek van het Koninklijk Conservatorium Antwerpen in op zoek naar verborgen schatten. Lecocqs eersteling kwam als eerste naar boven.

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2017.2.SAVE
2017-06-17
2021-08-01
Loading full text...

Full text loading...

http://instance.metastore.ingenta.com/content/journals/10.5117/FORUM2017.2.SAVE
Loading
  • Article Type: Research Article
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error