2004
Volume 37, Issue 4
  • ISSN: 1384-6930
  • E-ISSN: 1875-7286

Abstract

Tell me and I’ll forget – Show me and I may remember – Involve me and I’ll understand: leereffecten van educatieve software vergeleken met een traditionele lesmethode

Tell me and I’ll forget – Show me and I may remember – Involve me and I’ll understand: leereffecten van educatieve software vergeleken met een traditionele lesmethode

In een mediavergelijkend experiment kreeg de helft van 108 basisschoolleerlingen een lesmethode met een educatieve game; de andere helft kreeg dezelfde lessenserie middels een werkboek. Via cued-recall-vragen werd onderzocht welk type informatie (tekstueel, visueel of ingebed in de context van de game) het beste aangeleerd werd. In overeenstemming met de experiential learning theory werd gevonden dat informatie die spelenderwijs werd opgedaan uit de gamecontext beter werd herinnerd dan geïnstrueerde informatie.

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.5117/2009.037.004.274
2009-12-01
2022-01-24
Loading full text...

Full text loading...

http://instance.metastore.ingenta.com/content/journals/10.5117/2009.037.004.274
Loading
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error